Bijna iedereen ter wereld kent het kunstwerk Meisje met de parel van Johannes Vermeer. Toch is het doek omhuld met mysterie. Want wie was het meisje? Hoe is ze zo wereldberoemd geworden? Voor wie heeft Vermeer dit schilderij gemaakt? In de 3-delige podcastserie Het geheim van het Meisje met de parel gaat Splinter Chabot op zoek naar de antwoorden op al deze vragen en meer. Tijdens zijn zoektocht spreekt hij met kenners en bewonderaars zoals Abbie Vandivere (bekend van De Nieuwe Vermeer), Charlotte Caspers (Het Geheim van de Meester), Erik de Jong (Spinvis) en Nathalie Maciesza (De Kunstmeisjes). Maar ook met Tracy Chevalier, de schrijfster van het boek waarmee het allemaal begon. Hoe dieper Splinter graaft, hoe meer geheimen en theorieën er aan de oppervlakte verschijnen.
Het geheim van het Meisje met de parel
Voor Het geheim van het Meisje met de parel van Nationale-Nederlanden deden wij redactie, productie, creatie en audiodesign

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
De Pijngrens
In ‘De Pijngrens’ kijken we samen met huisartsen, anesthesiologen, gebruikers en historici naar dit opioïdenprobleem. Want waarom zijn opioïden soms wel noodzakelijk en waar liggen de risico’s? Welke zorgprofessionals en instanties spelen hier een rol in? En hoe kunnen we er voor zorgen dat we in Nederland verstandig met opioïden blijven om gaan? Daar zijn de afgelopen jaren talloze boeken en documentaires over gemaakt. Wat veel mensen niet weten is dat we hier in Nederland ook te maken hebben met allerlei problemen rondom opioïden.
Voor De Pijngrens van Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie deden wij productie, redactie, creatie, audiodesign en strategie

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
De Oversteek
De Oversteek is een award-winning podcastserie over zakendoen in de Verenigde Staten van Koos Tervooren van Microphone Media. in zeven podcasts hoor je alles over sales, belastingen, culturele verschillen, hoe het is om de baas te zijn, verzekeringen, you name it. Deze productie is gesponsord door Rabobank, Baker McKenzie, RSM Nederland, TABS, RVO, Consulaat Generaal Miami en FisherBroyles.
Voor De Oversteek van Eigen productie deden wij Strategie, Creatie, Redactie, Productie, Audiodesign en Distributie









Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
De kunst van kiezen
Heb je wel eens voor een groot keuzemoment gestaan, of sta je daar misschien nu voor? Een nieuw huis kopen, een gezin starten of je baan opzeggen? In De kunst van kiezen duiken we elke aflevering in een grote levensveranderende keuze. Benieuwd naar deze ingrijpende keuzeverhalen en naar hoe keuzes tot stand komen in je brein? Luister naar De kunst van kiezen.
Voor De kunst van kiezen van Nationale-Nederlanden deden wij strategie, productie, redactie, creatie, promotie en audiodesign







Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Hoeveel ben ik waard?
In deze podcast ga ik, Rolien Magendans, Op zoek naar waarde. Waarde in verschillende vormen: financiële waarde, eigenwaarde en levenswaarde. Want zijn we daar niet allemaal naar op zoek?
Ik ga in gesprek met gasten waarvan ik denk dat zij het pad van waarde al hebben behandeld. Ik ben benieuwd naar hun zoektocht en hoop dat ze mij en jou kunnen inspireren!
Voor Hoeveel ben ik waard? van Rolien Magendans deden wij

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Stibbe Legal Insights
Stibbe Legal Insights is het podcastkanaal van Stibbe in Amsterdam. In de podcasts van Legal Insights bespreken de advocaten en notarissen van Stibbe opvallende rechterlijke uitspraken, actuele onderwerpen vanuit verschillende juridische invalshoeken of veelvoorkomende vragen die in de praktijk aan juristen van Stibbe worden gesteld.
Voor Stibbe Legal Insights van Stibbe deden wij creatie, productie en audiodesign

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
The Upper Hand
A lot of games are played across the world, but only a few people can really master them. Through skill, practice and knowledge, they find the winning strategy to become the next champion.
In the podcast The upper hand, gamemasters are invited to give you an insight into their strategies. Which principles should you keep in mind while playing chess? When should you wager your money on a bet? And how do you get the upper hand in a negotiation in diplomacy? With these practical tips and some victory theory, nothing can stop you anymore from becoming the best!
Voor The Upper Hand van IMC Trading deden wij creatie, strategie, redactie, productie en audiodesign

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Frauderen. Zo werkt het!
Hoe was je als fraudeur zwart geld wit? Hoe zorg je ervoor dat je internetdate argeloos geld naar je overmaakt? En hoe licht je de boel op met een neppe cryptomunt. In de 4-delige podcastserie ‘Frauderen. Zo werkt het!’ kruipt presentator Daan Nieber in de huid van fraudeurs. Om erachter te komen hoe zij te werk gaan spreekt hij met journalisten, slachtoffers, fraude-experts en cybercrimespecialisten.
Voor Frauderen. Zo werkt het! van Nederlandse Vereniging van Banken deden wij productie, redactie, creatie en audiodesign

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Kanker krijg je niet alleen
De ziekte kanker heeft niet alleen grote impact op het leven van degene die ziek is. Ook naasten hebben te maken met de ingrijpende gevolgen van de ziekte. Hoe deal je samen met alles dat er komt kijken bij het ziek zijn, de behandelingen, het onzekere levensperspectief? In de podcastserie 'Kanker krijg je niet alleen' gaan patiënten hierover in gesprek met hun dierbaren. Ook reageert in elke aflevering een zorgprofessional van het Antoni van Leeuwenhoek op de situatie.
Voor Kanker krijg je niet alleen van Antoni van Leeuwenhoek deden wij redactie, strategie, audiodesign en creatie







Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
De Wettenfabriek
In de wekelijkse podcast De Wettenfabriek belichten we aan de hand van actuele fragmenten en gesprekken met deskundigen binnen en buiten de Rijksoverheid hoe wetten tot stand komen en werken. Van de voorbereiding bij ministeries, onderhandelingen in Brussel tot debatten in het parlement.
De acht afleveringen zijn vanaf donderdag 10 februari 2022 wekelijks op donderdag beschikbaar.
De podcast is een initiatief van de Academie voor Wetgeving en het Kenniscentrum voor beleid en regelgeving (ministerie van Justitie en Veiligheid).
Voor De Wettenfabriek van Ministerie van Justitie en Veiligheid deden wij creatie, redactie, audiodesign, strategie en productie














Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
ECOmerce
Tegenwoordig kun je bijna alles online kopen. Van televisies tot komkommers, van galajurken tot ovenwanten. Maar is dat online shoppen nou wel zo duurzaam?
In deze 6-delige serie van de podcast ECO-merce bekijken we de huidige staat van duurzaamheid in de e-commerce. We proberen antwoord te vinden op de vraag: wat is duurzamer; een product online bestellen of in de fysieke winkel? Presentator Frank Kromer onderzoekt dit door de hele logistieke keten beter te bekijken. Hij gaat langs bij mensen uit het veld en spreekt verschillende experts die wijzen op de duurzame uitdagingen waarvoor de hele sector staat.
We kijken naar het bestel- en retourproces en gaan vanuit daar de hele keten door: van bezorgen en verpakkingen, naar magazijnen. Binnen elke stap in de keten kijken we naar de huidige systemen maar vooral naar de initiatieven die het proces verduurzamen.
We eindigen de serie met een blik naar de toekomst: hoe duurzaam kan e-commerce worden? Dit alles hoor je in ECO-merce.
Voor ECOmerce van bol.com deden wij strategie, creatie, promotie, audiodesign en redactie











Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Content Wars
De podcast waarin niet je favoriete serie of film gerecenseerd wordt, maar waar het gaat over de wereld achter de content. Over succesvolle formats, over de miljarden die streamingsdiensten stukslaan en over transfers waar ze in de voetbalwereld jaloers op zijn. Formatontwikkelaar Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen en presentator Jelle Maasbach vertellen je elke week alles over de veldslag die de war on content is.
Voor Content Wars van Eigen productie deden wij Strategie, Creatie, Productie en Audiodesign

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Keuzecast
Studeren is keuzes maken, want er is zoveel mogelijk! Maar wat kies je en wat past nou echt bij jou? In de Keuzecast hoor je de verhalen van studenten die aan Harvard hebben gestudeerd of drie studies zijn gefaald, studenten die hard hebben gesport of gezopen. Simon en Guido voelen ze aan de tand om jou klaar te maken voor de mooiste tijd van je leven.
Voor Keuzecast van Eigen Productie deden wij Creatie en Productie

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Ondernemerslust
In de podcastserie Ondernemerslust spreekt Harmen van der Veen met ondernemers over wat ze drijft en hoe ze omgaan met continue verandering. Experts met een achtergrond in organisatiepsychologie en ondernemerscoaching analyseren de reacties van de ondernemers op specifieke veranderingen. Ook geven ze praktische tips die je direct kunt toepassen in jouw onderneming.
Voor Ondernemerslust van Nationale Nederlanden deden wij creatie, audiodesign, redactie, strategie en productie





Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
De nieuwe mobielen
De Nieuwe Mobielen is een podcast over de toekomst van mobiliteit. Dat we ons over 10 jaar anders van A naar B verplaatsen is geen wilde voorspelling, maar hoe gaat die verandering er precies uit zien? In deze podcast onderzoeken we de uitdagingen en de mogelijkheden van de veranderende mobiliteit. De industrie is in volle ontwikkeling en die gedroomde vliegende auto is dichterbij dan ooit!
Voor De nieuwe mobielen van ANWB deden wij creatie, audiodesign, productie en redactie

Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.
Wolf
Een vrouw wordt niet als vrouw geboren, maar tot vrouw gemaakt,’ schreef Simone de Beauvoir al in 1949. Maar wát maakt de vrouw? En wat betekent het om vrouw te zijn? In de podcast Wolf ontvangt journalist en schrijver Maartje Laterveer topvrouwen, wetenschappers, schrijfsters, ondernemers, politici, kunstenaars, theatermakers en anderen voor een gesprek van vrouw tot vrouw. Over de vrouw als sekse en de vrouw als gender, de vrouw als moeder, leider, rolmodel of lustobject, de vrouw als vrouw – en hoe vrij is zij om te worden wie ze is?
Voor Wolf van Maartje Laterveer deden wij Strategie, Creatie en productie








Niets is zo beeldend als geluid. Ons algoritme kiest net als luisteraars een eigen beeld bij wat 'ie hoort.