Het geheim van het Meisje met de parel

Nationale-Nederlanden

Het doel

Nationale-Nederlanden (NN) is een trotse partner van het Mauritshuis en wil kunst toegankelijk maken voor het brede publiek.

De uitvoering

In ‘Het geheim van het Meisje met de parel’ neemt host Splinter Chabot de luisteraar mee op een avontuurlijke zoektocht naar de mysteries rondom het iconische schilderij van Johannes Vermeer. De podcast benut de aantrekkingskracht van het schilderij ‘Meisje met de parel’. Dit schilderij wordt door 90% van de Nederlanders herkend en is beoordeeld als het mooiste Nederlandse schilderij.

In drie afleveringen gaat Splinter op een laagdrempelige manier op onderzoek uit en in gesprek met experts zoals restaurator Abbie Vandivere en kunstenares Charlotte Caspers. Dit zorgt voor een rijke, educatieve en meeslepende luisterervaring.

Het resultaat

Met meer dan 150.000 downloads en topnoteringen op Apple Podcasts en Spotify, heeft "Het geheim van het Meisje met de parel" het beleven van kunst naar een breed publiek gebracht. Een gemiddeld uitluisterpercentage van 86,22% en de hoge beoordeling van 4,9 van de 5 sterren, onderstrepen de betrokkenheid en waardering van het publiek.
Met deze podcast heeft Nationale-Nederlanden een grote stap gezet in het versterken van hun positie als kunstambassadeur.

Awards

🏆 CMTA Content Marketing Awards 2023

Cijfers

Meer dan 150.000 downloads
Meer dan 86% uitluisterpercentage
Winnaar CMTA Content Marketing Awards 2023
Nominatie Grand Prix Content Marketing 2023

Voor Het geheim van het Meisje met de parel van Nationale-Nederlanden deden wij redactie, productie, creatie en audiodesign
00:00
00:00

Ludmilla

Eigen productie i.s.m. NTR / NPO Luister

Frauderen. Zo werkt het!

Nederlandse Vereniging van Banken
🏆  Genomineerd - SAN Accenten 2023

Werken aan groei

Indeed

The Upper Hand

IMC Trading

De Pijngrens

Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie

De Oversteek

Eigen productie
🏆  Winnaar: Dutch Podcast Award Zakelijk 2019

Stibbe Legal Insights

Stibbe