Het doel
Nationale-Nederlanden (NN) is een trotse partner van het Mauritshuis en wil kunst toegankelijk maken voor het brede publiek.
De uitvoering
In ‘Het geheim van het Meisje met de parel’ neemt host Splinter Chabot de luisteraar mee op een avontuurlijke zoektocht naar de mysteries rondom het iconische schilderij van Johannes Vermeer. De podcast benut de aantrekkingskracht van het schilderij ‘Meisje met de parel’. Dit schilderij wordt door 90% van de Nederlanders herkend en is beoordeeld als het mooiste Nederlandse schilderij.
In drie afleveringen gaat Splinter op een laagdrempelige manier op onderzoek uit en in gesprek met experts zoals restaurator Abbie Vandivere en kunstenares Charlotte Caspers. Dit zorgt voor een rijke, educatieve en meeslepende luisterervaring.
Het resultaat
Met meer dan 150.000 downloads en topnoteringen op Apple Podcasts en Spotify, heeft "Het geheim van het Meisje met de parel" het beleven van kunst naar een breed publiek gebracht. Een gemiddeld uitluisterpercentage van 86,22% en de hoge beoordeling van 4,9 van de 5 sterren, onderstrepen de betrokkenheid en waardering van het publiek.
Met deze podcast heeft Nationale-Nederlanden een grote stap gezet in het versterken van hun positie als kunstambassadeur.
Awards
🏆 CMTA Content Marketing Awards 2023
🏆 Sponsorring 2023
Cijfers
Meer dan 150.000 downloads
Meer dan 86% uitluisterpercentage
Winnaar CMTA Content Marketing Awards 2023
Nominatie Grand Prix Content Marketing 2023