The Upper Hand

IMC Trading

Het doel

IMC Trading wilde hun employer branding versterken om specifiek talent aan te trekken. Uit analyse van het werknemersprofiel bleek dat een significant aantal huidige medewerkers een sterke interesse heeft in strategische spellen. Het primaire doel van de podcast was daarom om IMC Trading te profileren als een topwerkgever voor liefhebbers van strategische spellen, door de overeenkomsten tussen strategieën in spellen en de besluitvormingsprocessen in trading en financiën te benadrukken.

De uitwerking

Met ‘The Upper Hand’ duikt IMC Trading in de wereld van strategische spellen door de ogen van gamemasters, individuen die niet alleen uitzonderlijke vaardigheden in deze spellen hebben getoond maar ook een diepgaand inzicht bezitten. De podcast is niet alleen vermakelijk maar biedt ook waardevolle lessen over strategieën achter verschillende spellen. Daarnaast hebben we de link gelegd naar vaardigheden die waardevol zijn in de financiële sector, zoals kritisch denken, risicoanalyse en besluitvorming, om de interesse van potentiële werknemers te wekken.

Het resultaat

IMC Trading heeft dankzij de podcast daadwerkelijk nieuwe medewerkers geworven.

Voor The Upper Hand van IMC Trading deden wij creatie, strategie, redactie, productie en audiodesign
00:00
Trailer - The Upper Hand
00:00

Ludmilla

Eigen productie i.s.m. NTR / NPO Luister

Het geheim van het Meisje met de parel

Nationale-Nederlanden
🏆  Winnaar: CMTA Content Marketing Awards 2023

Frauderen. Zo werkt het!

Nederlandse Vereniging van Banken
🏆  Genomineerd - SAN Accenten 2023

Werken aan groei

Indeed

De Pijngrens

Nederlandse Vereniging voor Anesthesiologie

De Oversteek

Eigen productie
🏆  Winnaar: Dutch Podcast Award Zakelijk 2019

Stibbe Legal Insights

Stibbe